Annons

Wyeth Lederle överbryggar generationsklyftan

Det verkar inte råda någon kreativitetsbrist på Wyeth Lederles marknadsavdelning. Via stödprogrammet Contactus erbjuder man nu patienterna dagliga påminnelser att ta sitt läkemedel ? via SMS (se även sidan 13). Servicen gäller förstås bara Wyeth Lederles egna antidepressiva läkemedel. Med tanke på den höga medelåldern hos den medicinerande delen av befolkningen tillåter sig Läkemedelsvärlden att […]

24 jan 2002, kl 22:12
0

Annons

Det verkar inte råda någon kreativitetsbrist på Wyeth Lederles marknadsavdelning. Via stödprogrammet Contactus erbjuder man nu patienterna dagliga påminnelser att ta sitt läkemedel ? via SMS (se även sidan 13). Servicen gäller förstås bara Wyeth Lederles egna antidepressiva läkemedel.

Med tanke på den höga medelåldern hos den medicinerande delen av befolkningen tillåter sig Läkemedelsvärlden att undra om man undersökt hur bevandrad målgruppen är i SMS-teknologin. Vem vet ? nästa steg blir kanske att erbjuda gratis mobiltelefoner och instruktionskurser till gamlingarna.

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen på vår webbplats. Mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng