Annons

Liten kunskap om nya apotek

 Branschorganisationen Sveriges Apoteksförening redovisar att 167 apotek har förbättrat sina öppettider motsvarande 850 timmar i veckan. Runt om i landet har också 100 helt nya apotek öppnat.  Samtidigt visar en undersökning som tidningen Market gjort att tre av tio konsumenter inte minns vilken kedja de besökte senast. Mest känt är inte helt oväntat Apoteket AB […]

11 okt 2010, kl 17:37
0

 Branschorganisationen Sveriges Apoteksförening redovisar att 167 apotek har förbättrat sina öppettider motsvarande 850 timmar i veckan. Runt om i landet har också 100 helt nya apotek öppnat.  Samtidigt visar en undersökning som tidningen Market gjort att tre av tio konsumenter inte minns vilken kedja de besökte senast. Mest känt är inte helt oväntat Apoteket AB följt av Kronans Droghandel som är den tredje största kedjan med 173 apotek. Apotek Hjärtat, som är den näst största efter Apoteket AB med 245 apotek, var känt bland 26 procent av de tillfrågade. Doc Morris och Ica Cura har konsumenterna låg kännedom om, bara 3 procent kände till de båda. Mest okänt i undersökningen var Åhlens apotek som bara 1 procent visste fanns.