HSAN får fullt upp

Många inom vården anser att det kommer in för många anmälningar till Hälso- och sjukvårdens ansvarsnämnd, HSAN. Många patienter anser istället att HSAN är för slapp i beslut om påföljderna för sjukvårdspersonal som gör fel. Anmälningarna gäller oftast företeelser som skadat patienten. Tänk om alla, som visserligen inte blivit skadade, men inte heller hjälpta skulle […]

27 sep 2005, kl 20:03
0

Många inom vården anser att det kommer in för många anmälningar till Hälso- och sjukvårdens ansvarsnämnd, HSAN. Många patienter anser istället att HSAN är för slapp i beslut om påföljderna för sjukvårdspersonal som gör fel.

Anmälningarna gäller oftast företeelser som skadat patienten. Tänk om alla, som visserligen inte blivit skadade, men inte heller hjälpta skulle anmäla bristande tjänsteleverans. Då skulle HSAN braka ihop.

Det är dock inte osannolikt att utvecklingen går därhän när patienterna i högre utsträckning ser sig som kunder och betraktar sjukvården som ett tjänsteföretag bland andra.

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen på vår webbplats. Mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng