Apoteket gör om marknadsavdelning

I samband med omgörningen av apoteksmarknaden möblerar Apoteket AB om sin marknadsavdelning. En ny enhet bildas där Ulrika Eriksson blir chef.

4 nov 2009, kl 12:37
0

Apoteket AB startar en helt ny avdelning som ska fokusera på att utveckla och marknadsföra företagets sortiment. Den nya avdelningen heter Marknad och Sortiment, och chef för den blir Ulrika Eriksson, rapporterar tidningen Resumé. Syftet med den nya avdelningen är enligt henne att möta kundernas behov inom hälsa och läkemedel.

Johan Landström fortsätter som marknadschef med fokus på konsumentmarknadsföring och frågor som handlar om kundlojalitet. Varumärkesdirektör Eva Fernvall blir kvar med uppgift att fortsätta leda den externa kommunikationen.

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen på vår webbplats. Mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng