Smärtsamt genomslag

För den som följde nyhetsrapporteringen den 14 och 15 mars blev det snart uppenbart hur ont alla svenskar har. ?Blekingeborna köper allt mer smärtstillande?, ?Hallänningars konsumtion av receptfria smärtstillande ökar mest i Sverige?, ?Kronobergarna köper allt mer smärtstillande läkemedel?. Under två dagar fanns det knappt en enda lokalredaktion i landet som missade att rapportera om […]

26 mar 2007, kl 11:43
0

För den som följde nyhetsrapporteringen den 14 och 15 mars blev det snart uppenbart hur ont alla svenskar har. ?Blekingeborna köper allt mer smärtstillande?, ?Hallänningars konsumtion av receptfria smärtstillande ökar mest i Sverige?, ?Kronobergarna köper allt mer smärtstillande läkemedel?. Under två dagar fanns det knappt en enda lokalredaktion i landet som missade att rapportera om Apotekets ökade försäljning av receptfria läkemedel. För en pressad lokalredaktör finns det ingenting som är så mycket godis som fin statistik över just deras läsare eller lyssnare. Apoteket har fattat galoppen och bjuder på gott och blandat. Frågan är vad som var Apotekets mål. Att belysa ett komplext problem där människor verkar ha ett ökat behov av att mildra smärta? Tveksamt. Troligen vill de framförallt se till att kunderna även i fortsättningen dövar sin smärta på Apoteket.