Kunderna nöjda med Apoteket

Enligt organisationen Svenskt Kvalitetsindex, SKI, är Apoteket AB den svenska detaljhandel som kunderna är mest nöjda med.

15 dec 2003, kl 18:46
0

Apoteket AB har i år stärkt den så kallade kundnöjdheten och överlag förbättrat betygen i kundernas ögon. Man har dock en bit kvar till toppåren i mitten av 1990-talet vad gäller kundnöjdhet, och ligger på en lägre nivå än 2001.

Apoteket ligger bättre till än den sammantagna detaljhandeln och Systembolaget vad gäller parametrarna image, förväntningar, produktkvalitet och kundnöjdhet. För prisvärde och servicekvalitet är resultatet jämförbart med detaljhandeln och Systembolaget.

Apoteket ligger efter den övriga detaljhandeln vad gäller kundernas lojalitet, som i Apotekets fall mätts via frågan om man fortfarande skulle välja Apoteket om det
fanns receptfria läkemedel i vanlig dagligvaruhandel.

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen på vår webbplats. Mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng