Fass startar chatt mellan patient och företag

Inom kort ska det bli möjligt att via Fass.se kunna chatta med kundtjänsten på det företag vars läkemedel man är intresserad av.

5 dec 2007, kl 16:40
0

Idag får patienter eller förskrivare som har frågor om ett läkemedel och vill prata med det företag som marknadsför preparatet ringa eller maila. Men snart blir det också möjligt att chatta med företaget.
? Det är en plattform som Fass.se tillhandahåller, sedan är det andra som bygger själva kundtjänsten, säger Per Manell på Läkemedelsindustriföreningen, Lif.

Tjänsten gör det möjligt för den som går in på Fass.se att direkt via chatten ställa sina frågor och följdfrågor till företaget.
? Mottagaren på företaget ser direkt vilken ingång på Fass.se som frågeställaren har, det vill säga om du är patient eller förskrivare. Den som besvarar chatten vet också vilket dokument du är inne på när du ställer frågan, han eller hon har alltså samma information framför sig som den som frågar, säger Per Manell.

Gränssnittet
, det vill säga plattformen, för den digitala kundtjänsten på Fass.se är redan klar.
? Nu hänger det på hur intresserade företagen är av att använda sig av möjligheten.

 

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen på vår webbplats. Mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng