Danskar öppnar för klagomål

Danmarks Apotekarförening har öppnat en nämnd dit missnöjda kunder kan vända sig med kritik mot apoteken.

20 jan 2010, kl 13:59
0

Kunder som är missnöjda med ett apoteks sortiment, information, brist på diskretion eller långa väntetider kan nu vända sig till en branschdriven nämnd med sina synpunkter.

Nämnden ska
vaka över att de danska apoteken lever upp till branschens etiska regler och kan vid upprepade fall utdöma böter. Nämnden ska också om man anser det lämpligt offentliggöra besluten.
Att vända sig till Apoteksnämnden är gratis.

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen på vår webbplats. Mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng