“Att anpassa sitt språk visar att man lyssnar”

“Att anpassa sitt språk visar att man lyssnar”

Apotekaren Christina Ljungberg bloggar om vikten av en aktiv kommunikation med kunden utan inövade fraser.

13 dec 2017, kl 10:46
0

“Att det kan finnas stödfraser att öva in för farmaceuter i språkträning kan jag förstå. Men att alla ska använda samma ord tror jag förhindrar ett bra möte vid disken.

Standardfraser har en tendens att sätta sig i hjärnbarken och till slut säger man dem utan att behöva tänka och man tappar fokus.”

Läs hela Christina Ljungbergs blogg här.

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen på vår webbplats. Mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng