?För många mediciner?

ÄLDRE OCH LÄKEMEDEL, INLÄGG MED ANLEDNING AV ARTIKEL I LMV 11/04 (SE LÄNK I HÖGERMARGINAL)

18 nov 2004, kl 18:31
0

Angående många och olämpliga läkemedel: Jag kan intyga att så är sant. Tack för att ni uppmärksammar problemet.


Min pappa har varit patient inom vården/äldreomsorgen i snart 16 månader och han har fått smaka på följande läkemedel, Seloken Zoc, Plavix, Remeron, Zopiklon, Aricept, Risperdal, Oxascand, Haloperidol, Losec, Zoloft, Novaluzid, Alvedon, laxermedel i parti och minut, vitamindrycker. Samt Behepan och Folacin.


Denna tid har orsakat honom ett enormt lidande med massor av diarré och förstoppning förutom alla andra biverkningar. Dessutom har det gjort mig, som anhörig, till snart sagt ett vrak.


Tyvärr, tyvärr, tyvärr. Vad ska man göra? Tack för att ni finns.

Britt Andersson
Anhörig

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen på vår webbplats. Mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng