Annons
Det är nu vi ska locka med Sveriges EMA-kampanj

Det är nu vi ska locka med Sveriges EMA-kampanj

Budskapet om Sverige som life science-nation gäller även efter EMA-omröstningen, bloggar Lars Dagerholt.

15 nov 2018, kl 09:10
0

Annons

“Det är nästan precis ett år sedan EU-kommissionen beslutade att flytta EMA från London till Amsterdam.

Inför beslutet kampanjades det friskt för att visa upp alla goda sidor av att bo i Sverige och verka i den svenska life science-sektorn.

Samma argument gäller rimligen fortfarande och borde användas för att locka de som arbetar inom life science-sektorn i Storbritannien och som i samband med Brexit börjat se sig om efter en ny hemvist – inom EU.”

Läs hela Lars Dagerholts blogginlägg här.

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen på vår webbplats. Mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng