Apoteket inleder PR-kampanj mot snus

Försäljningen av nikotinläkemedel ökar. Men Apoteket lanserar nu en kampanj mot användningen av snus.

1 nov 2005, kl 13:49
0

Annons

Att försäljningen av nikotinläkemedel ökar kopplas samman med rökförbudet på bland annat restauranger från den 1 juni i år. Även snusbranschen försöker vinna nya användare tack vare rökförbudet. Det är något Apoteket vänder sig mot.

– Många slutar röka för att det inte är så fräscht, men problemet med snus är att de fortfarande är fast i ett nikotinberoende, säger Apotekets marknadsdirektör Eva Fernvall till nyhetstjänsten N24.se.

Apoteket satsar nu på en reklamkampanj mot snus, bland annat i reklamtevekanaler och i dam- och skvallerpress. Målgruppen är kvinnor i åldern 35-55 år, där andelen rökare är särskilt stort.

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen på vår webbplats. Mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng