FDA ser över reglerna för läkemedelsreklam

Amerikanska FDA, ska se över riktlinjerna för reklam för receptbelagda läkemedel. Sedan 1997 är det tillåtet att göra reklam direkt till konsumenterna utan att berätta om biverkningarna. Det räcker att hänvisa den informationen till en hemsida eller ett telefonnummer. De senaste åren har reklamen ?direkt till konsumenterna? ökat explosionsartat. Förra året använde läkemedelsföretagen 1,7 miljarder […]

13 jun 2001, kl 11:49
0

Annons

Amerikanska FDA, ska se över riktlinjerna för reklam för receptbelagda läkemedel. Sedan 1997 är det tillåtet att göra reklam direkt till konsumenterna utan att berätta om biverkningarna. Det räcker att hänvisa den informationen till en hemsida eller ett telefonnummer. De senaste åren har reklamen ?direkt till konsumenterna? ökat explosionsartat. Förra året använde läkemedelsföretagen 1,7 miljarder dollar på tv-reklam. Den summan var nära noll tio år tidigare.

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen på vår webbplats. Mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng