Förtroendet för apotek måste upprätthållas

Oavsett apotek ska det finnas god service och ett pålitligt sortiment, bloggar Christina Ljungberg.

2 november 2017, klockan 07:49
0

Under apoteksmonopolets tid fick personalen höra att allt var monopolets fel när en kund var missnöjd. Nu får de höra att allt är omregleringens fel, skriver apotekare Christina Ljungberg idag på gästbloggen. Ofta vet kunderna inte vilken apotekskedja de gått in på.

”Jag hoppas och tror att kunderna upplever att de möter kompetent personal och pålitligt sortiment oavsett vilket apotek i Sverige de väljer att besöka. Om det inte är fallet lider vi alla skada när förtroendet för apotek minskar”, skriver Christina Ljungberg.

Läs hela hennes blogginlägg här.

 

Lägg till ny kommentar

Regler för kommentarer på Läkemedelsvärlden.se

Kommentarerna förhandsgranskas inte. Skribenten är själv ansvarig för det hen skriver i kommentatorsfälten på www.lakemedelsvarlden.se. Läkemedelsvärldens redaktion förbehåller sig rätten att stryka hela eller delar av inlägg som inte uppfyller våra regler. Läs mer här