Konsten att kommunicera beslut i sociala medier

Konsten att kommunicera beslut i sociala medier

Responsen blev stor när Läkemedelsverket berättade att CBD-olja klassats som läkemedel, skriver Lars Dagerholt.

30 apr 2018, kl 08:37
0

Det första dygnet efter pressreleasen om att CBD-olja klassificerats som läkemedel fick Läkemedelsverket över 2 000 kommentarer på Facebook. Det var tydligt att många som hörde av sig var personer som inte vanligtvis hade kontakt med myndigheten. Det skriver Lars Dagerholt, kommunikatör på Läkemedelsverket, på Läkemedelsvärldens gästblogg idag.

“Det som blir uppenbart när vi får kontakt med bredare grupper är att vår roll inte är tydlig för gemene man. Och missförstånden är många. Till exempel finns det de som tror att det är Läkemedelsverket som säljer läkemedel, liksom att det är vi som ‘bestämmer’ vilka läkemedel som ska tillverkas.”

Läs hela Lars Dagerholts blogginlägg här.